Tanah Lot en naar de eindbestemming Sanur

14 september 2017 - Sanur, Indonesië

Vandaag dus een rustig programma. Vertrek na een wat rommelig uitchecken iets na 10:00 uur. Via kruip door sluip door (Made kent alle paadjes denk ik) en het platteland uiteindelijk na 1 uur + kwartiertje op de plek. Drukte van belang. Gusti koopt wat lekkers qua locale dingetjes voor ons. Iets zoets met kokos, gevuld met palmsuiker en later Rudjak (iets pittig). We wandelen in de hitte (zonnetje ++) richting de Tanah Lot. Het is eb, we kunnen bij de tempel komen, maar om het complex zelf in te gaan moet je eerst met heilig water op het voorhoofd gezegend worden. Staat een flinke rij, dus we laten het er bij. Het spectaculaire overzicht van buiten is het belangrijkste. Prachtige branding van de zee, op de rotsen nog wel natte voeten gehaald, maar heb me niet tot het uiterste plekje voor een plaatje begeven. De mensen die dat deden kwamen zijknat van die rots.

Daarna door drukverkeer richting Sanur. Aangekomen in het hotel: een plaatje bij de ontvangst. Kamer netjes, maar niet zo spectaculair als in Ubud. Tuin en zwembaden (3x) fantastisch. Klein hapje voor de lunch genoten (heerlijk). Lekker even aan het strand gelegen, eerste stukje is zand, maar dan wordt het weer rif-achtig. Niet echt een optimum zwemparadijs. Buitengaats op 100-150 meter een enorme branding, prachtige golven en daarbuiten is een aanlegplaatsje, waarschijnlijk om te snorkelen. We zien wel.

Vanavond gewoon lekker in het hotel eten en morgen nog 1 tour te gaan, waarbij we aangeven hebben de zilversmid over te willen slaan. Naast de dansvoorstelling willen we graag het locale leven en de manier van wonen in een dorp nog iets beter zien en het houtsnijwerk bewonderen.

1. Maya:
    14 september 2017
    Mooie verhalen en foto's voorbij zien komen. Geniet ook nog een paar dagen van het mooie weer en van de laatste dagen rust voor de lange reis terug😎, want dan kom je terug in een koud en nat kikkerlandje😭