Dagje Perugia

9 september 2021 - Perugia, Italië

09-09

Na een goed ontbijt in een compleet sfeerloze omgeving richting de oude stad. Veel gewandeld (bergje op, bergje af, goed voor de conditie) de belangrijkste dingen van buiten en deels ook van binnen gezien. De Duomo di San Lorenzo was een mis bezig, maar we konden de mooie dingen wel goed zien en vastleggen. Naar de Capella di San Severo gelopen, maar die was dicht. Wel buiten het centrum van de stad een heerlijk kopje Illy koffie genuttigd, met een kleine versnapering, voor een belachelijke prijs (ongeveer de helft van wat het in het centrum kost). Via de Arco Etrusco over de Via Garibaldi  naar de Chiesa St. Angelo, waar een kwartet een stukje opera aan het oefenen was. Spectaculair mooie acoustiek!

Lunch onderweg, gewoon eenvoudig een lekker broodje met wat fris vlak bij de Arco Etrusco en op de Piazza Republica kaloriezonde bedreven door een lekker ijsje en drankje te nemen. Dat hadden we in de hitte met al dat lopen wel verdiend. Nog wat andere oude dingen gezien en daarna richting hotel om met de beentjes hoog even uit te rusten.

Vanavond zoeken we in het centrum wel een leuk restaurantje en morgen gaan we toch naar het Trasimeno meer naar San Feliciano, waar Zocco Beach er niet slecht uit ziet. Half uurtje rijden en relaxen, want 2 dagen door zo’n oude stad heen zeulen is wat te veel van het goede.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade