Okavanga Delta II

18 oktober 2018 - Okavango Delta, Botswana

18 oktober:

Wederom boottocht, maar nu eerst naar een klein eilandje, waar we overstappen in een originele platbodem gemaakt van een boomstam, de Mokoro. Met z’n tweeën in de boot, peddelaar achterop (Polar). Door de smalste kanaaltjes en dwars door lage rietbeplanting naar het “eiland”. Daar krijgen we een rondleiding en kunnen we misschien groot wild spotten. Er wordt een tweetal olifanten gezien, maar die zijn te ver weg. Weer opnieuw het bootje in, maar dat had weinig zin. De dieren hadden ons allang geroken, gezien en vooral gehoord en poetsen de plaat voor ons. Wel leuke uitleg over allerlei planten en olifantenpoep gehad. Lunch geïmproviseerd maar niks mis. Rond 14:30 uur weer terug.

Lekker een duik in het kleine maar effectieve zwembadje genomen, dat werd bevolkt door een groep Nederlands en Belgen. Die genoten van de rosé-wijn en bier en waren voor de hippo’s en olifanten op 20 km hoorbaar.

Daarna nog een sunset cruise op de laguna. Wat mooie plaatjes geschoten en daarna richting het diner. Weer prima gegeten en daarna de rekening betaald voor de drankjes. Dat was schrikken, maar dan de goede kant op. Het was wel 12 Euro omgerekend.

Vroeg in de kooi, lekker slapen, wakker worden van de regen, die geen regen is. Dat zijn de apen die op het dak lopen of in de bomen tekeer gaan, waardoor er van alles naar beneden valt.

Morgen richting Maun, geen idee hoe lang het rijden zal zijn. Voor de middag hebben we een vliegtuigje geboekt met 7 man van de groep omover de Delta te vliegen.

Internet is hier zeer beperkt en als de stroom uitgaat om 19:00 is ook de Wifi uit de lucht. Gelukkig hebben we wel alle apparaten vandaag na de tour op kunnen laden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carin Vonk:
    19 oktober 2018
    Een herkenning van de verhalen en foto’s van Fleur: in de mokoro bootjes door Okavanga delta. Zo’n bijzondere ervaring!
    Geniet volop van het wonder van deze natuur en cultuur