Okavanga Delta vanuit de lucht

19 oktober 2018 - Maun, Botswana

19 oktober: de Delta vanuit de lucht bekeken

Weer goed verzorgd ontbijt en op pad naar de hoofdweg. Weerzien van de het stel uit Holland en het Amerikaanse gezin. Die hebben het ook goed gehad en zelfs meer grootwild gezien dan wij bij een bootvaart. Flink wat krokodillen en ook olifanten. De chauffeur/reisleider had minder geluk. Na 10 minuten een breuk in het slangsysteem van de radiator. Stoom alom en rokende motor. Ter plekke noodreparatie uitgevoerd en de gasten weggebracht naar het hotel. Uurtje oponthoud voor onze vrienden. Daarna moest Chadwell even heen en weer naar Maun om e.e.a. te laten repareren (2x350 km)!

Wij hebben nu deze weg gevolgd en dat was best pittig. Uiteindelijk met 2x een plaspauze + inkoop (en een goede latte machiato bij Wimpy) rond 2 uur aangekomen op de plaats van bestemming: Riverside Lodge Hotel en camping. We hebben een prima kamer met airco en een koelkast. Lekker, zijn wij weer fris en de drankjes mooi koud voor morgen.

15:20 Worden we opgehaald voor onze vlucht over de Okavanga Delta. Prima geregeld en voor $ 120,- maar liefst 45 minuten in een kleine Chesna over de Delta gevlogen. Prachtig overzicht over het enorme natuur gebied, nu begrijpen we pas dat het zien van groot wild een kwestie van veel geluk is als je met een bootje maar een klein deel van de delta in beeld kunt krijgen. Schitterende overzichtsfoto’s gemaakt en groepen olifanten gespot, giraffe, de nodige bokjes en ook wel hippo’s gezien, maar niet goed op de prent te krijgen. Na onze vlucht even een koud drankje genoten en daarna met de truck weer terug naar het kampement.

Lekkere duik in het zwembad en daarna diner van de braai genoten met de hele groep. Zoals gewoonlijk daarna de briefing van Chadwell voor morgen. Vroeg uit de veren richting Nata, beetje vakantiedagje, de dag erop Chobe national park, waar weer het nodige te zien zal zijn (4WD jeep ride en boottocht). Daarna nog wat informatie verhalen over de big five, the uggly five en the small five. Kan ik niet allemaal onthouden, maar we hebben er al wel een aantal gezien. De gieren die ik zo mooi op de prent kon zetten, de vuilnismannen van de natuur, horen in iedere geval net als Pumba, het varkentje uit de Lion King tot de lelijkerds.

Nu lekker slapen en naar Nata. We zien wel of we de additionele tour naar de zoutmeren (flamingo’s en pelikanen) gaan doen of gewoon lekker even pauze houden. Ik denk het laatste.

1. Ma en Pa.:
    21 oktober 2018
    Mooie verhalen en foto,s, maar wat gaat het al weer snel.
    Nog een week, dan zien we jullie weer.
    Nog volop genieten dus, Telstar-Nec-0-3.