De oude stad van Siena

6 september 2021 - Siena, Italië

06-09-2021

Vandaag met de fiets naar de oude stad. Bij een van de vele kerken konden we de fiets prima en veilig stallen. De rest gelopen. Het beroemde plein vrij snel gevonden (Piazza del Campo), waar 1x per jaar de paardenrennen zijn. Kopje koffie hier de hoofdprijs (voor Nederlandse begrippen normaal).

De Dom bezocht, waar een hele rij voor de kaartverkoop stond en zowaar de QR code gevraagd werd. Wel een mooie kathedraal in Gotische stijl, met ook prachtige marmeren vloerpartijen.

Rustig weer terug naar de fietsen gelopen en daar een prima lunch met Pizza genoten. Terug met de fiets naar het hotel via een andere route en nog wat rondgekeken in de omgeving. Niks bijzonders. Lekker aan het zwembad de rest van de dag uitgerust.

Via Tripadvisor vlak bij het hotel een echt Italiaans eetcafé voor het avondeten uitgezocht. Niet eens een menukaart, eten wat de pot schaft (zichtbaar in koelvitrine), maar was prima. Betalen electronisch nog nooit van gehoord, cash betaald, maar wel een bonnetje, dus het was niet alleen in de gedachte van zwart geld…

Nog even de oude stad ingefietst en voor morgenavond alvast in een prima Osteria gereserveerd. Het is hier volle bak, ook met veel locals.

Morgen gaan we een fietstochtje maken naar een wijngaard voor een proeverij/lunch. Zal een uurtje afzien worden in de Toscaanse heuvels buiten de stad, maar de E-bike is vast onze redding.

1. Fanny van Veldhoven:
    7 september 2021
    Die wijngaard bezoeken lijkt me onwijs leuk! Wat een straf!😉☀️☀️☀️🍇🍇🍇
  2. Anja Van den goorbergh:
    7 september 2021