richting Swakopmund

9 oktober 2018 - Swakopmund, Namibië

9 oktober: woestijnsafari en richting Swakopmund.

Wederom vroeg dag. Dit keer 05:30 ontbijtje en 06:00 in de truck. Groot deel dezelfde route als gisteren, nu echter richting Solitaire. Een pleisterplaats met Hollandse historie, ooit gestart door een Nederlander (Ton van der Lee), zoals Ko van Kessel een fietsbedrijf in Bangkok is begonnen. Met een tankplaats gestart, nu met bakkerij met de lekkerste appeltaart van Afrika, een prachtige lodge. We hebben het boek Solitaire van Ton van der Lee gekocht om het verhaal er achter nog een goede kunnen laten inwerken.

Hierna richting onze safari in de woestijn. Na een uurtje rijden op de hoofdweg richting Walvisbay in “the middle of nowhere” een zijweggetje met de mogelijkheid een 4WD tour daar ter plaatse te maken. Ook hier een tractor met aanhanger. Prachtige rit met imponerende uitleg van een prachtige kerel over het leven de woestijn. Plantjes, torretjes, spinnen, grote dieren, het ontstaan van de duinen, alles werd uitgebreid uitgelegd en gedemonstreerd. Nest van vogeltjes in boom (soort commune van 40-50 vogeltjes in 1 groot nest). Groepje berg-zebra’s gezien. Voor het eerst het teleobejctief 150-600 gebruikt. Ze vinden dat ik een bazooka draag (klopt ook wel een beetje). Prachtig uitzicht over de machtige woestijn en bergkammen.

Daarna ter plaatse weer prima voedzame lunch door Dube c.s. genoten en verder op pad voor nog 230 km richting eindbestemming. Tussenstops gemaakt voor wat foto’s (Cape of Capricorn, panorama-view) en door een bijna kale woestijn richting de Kust. Bij Walvisbay, de 2estad van het land, havenstad even een sanitaire stop gemaakt in een prachtige shopping mall. Wij nog kopje koffie gescoord en richting de boulevard aan de beschutte baai, in connectie met de Atlantische oceaan. De flamingo’s aldaar op de prent gezet. Bazooka met schouderstatief werkt prima!

Richting Swakopmund, rondje stad en richting ons verblijf. Eerst verplicht bezoek aan het touristisch activiteiten centrum, waar van alles geboekt kan worden (Squad-rijden, kameeltocht, zandsurfen vanaf een duin, parachutespringen, een rondvlucht, zeevissen, dagtochtje op katamaran met dolfijnen, noem het maar op). Wij gaan morgen lekker een dagje niks doen in de stad.

Een keurig Bed&Breakfast iets meer dan 2 km van de boulevard. Stay@Swakopmund is een keurig pension, nette kamers en Wifi.

Met de groep en de truck om 18:45 uur richting stad voor een diner in een Afrikaans getinte eetgelegenheid. Super goed eten, stikgoedkoop en vreselijk gelachen, vooral ook met de Koreanen, Mr. Kang komt helemaal los.

We nemen afscheid van twee van de groep, die morgenochtend vroeg naar Windhoek en naar huis gaan reizen.

1. Tanja en Arjen:
    10 oktober 2018
    Dat jullie nig tijd hebben voor het reisblog!? Wat een mooie en drukke trip! Ben benieuwd naar de foto’s. Nog veel plezier