rustdag in Swakopmund

10 oktober 2018 - Swakopmund, Namibië

10 oktober: dagje uitrusten

Uitgeslapen, maar toch om 07:00 wakker. Ontbeten en om 10:00 met de shuttle naar de stad. Uitgestapt tegenover een basisschool. Leerling in blauw kostuum, wilden natuurlijk weten waar we vandaan kwamen. Daarna even richting bank, Namibian $ gescoord uit de ATM automaat. Werkte op de pinpas, zelfs contactloos, hoezo moderne tijd?

Op zoek naar koffie: “Village cafe” stond in Tripadvisor aanbevolen, schuin tegenover de bank, dus maar eens proberen. Wat een leuk tentje. Kleurvol, met atmosfeer, prachtig uitgedoste bediening en vriendelijke service. Verrassende elementen, bijvoor hoe dames en heren toilet was aangegeven. Lekkere latte macchiato gedronken met een muffin banana (met z’n tweetjes gedeeld).

Richting het strand gelopen, over locale markt met touristische kunst te koop. Klein souvenirtje gekocht als aandenken. Een steentje met daarop 2 giraffen, onze namen en Namibie 2018 ingekarft. Vast veel te veel betaald, maar vooruit dan maar. Op de pier gekeken, was vandaag dicht voor de lunch. Het restaurant aan het begin van de pier Tug zat voor vanavond vol (1ekeus van Jackie). Langs het Strand hotel gelopen en hier gereserveerd in Ocean Cellar, waar we met zicht op het strand om 18:30 uur. Nog een prima  hamburger gegeten aan dezelfde promenade en met de shuttle om 14:00 terug naar het pension. Even niks doen en uitrusten. Vanavond lekker hapje vis genieten en morgen weer vroeg op pad richting het noorden.

Het diner was voortreffelijk, gewoon op sterrenniveau, voor een heel normale prijs in Nederlandse termen gedacht. Opgehaald door de shuttle van het pension en nu lekker naar bed.

1. Tanja en Arjen:
    11 oktober 2018
    Prachtige foto’s.
  2. Ma en Pa.:
    11 oktober 2018
    hele mooie dingen gezien!!
    En mooie opnamen.