Windhoek

15 oktober 2018 - Windhoek, Namibië

15 oktober: Windhoek

Na weer een flinke afstand te hebben overbrugd aangekomen in Windhoek. In het oude centrum bij de evangelische Kirche met een locale gids een tour gemaakt. Interessant historie. Van Duitser kolonie, naar Zuidafrikaans gebied, naar onafhankelijkheid met veel bloedvergieten en met name in de Duitse periode een genocide van diverse stammen. 65.000 tot 80.000 inheemse mensen omgekomen.

Kerk gezien, langs parlementsgebouw gelopen, met prachtige tuin en standbeelden van de drie helden van de onfafhankelijkheid. Naar het nationaal museum, deels oud (Duitse bouw als kazerne-fort), deels nieuw (door Noord-Korea gebouwd. Ook partnership vanuit Cuba, ook heden ten dage nog (mensen gaan in Cuba geneeskunde studeren en Cubaanse dokters helpen hier in de ziekenhuizen). Veel informatie van een jongedame die met verve haar taak vervulde. Tot slot op de Independence Avenue een heerlijk ijsje gegeten en rond 16.30 op weg naar ons resort. Afscheid genomen van het Duitse stel, die in het Hilton in hartje stad nog een paar dagen blijven, en van onze Koreaans kwartet, waar niet niemand van zullen missen. Met de Hollanders en Brian (Aus) naar een mooie lodge 20 km buiten de stad.

Heerlijk met de groep in het restaurant gegeten, speech van deze en gene, fooien in de hand van het team gedrukt en nog een drankje aan de bar. Afscheid genomen van wie we morgen niet meer zullen zien. Het was behalve de Koreanen en prima stel bij elkaar.

Kennis gemaakt met de leider van de camping-groep waar we morgen met z’n drieën (wij en Brian), voor het tweede deel van onze reis bij aansluiten. Zijn vooral jongelui, uit 11 verschillende nationaliteiten. Aan de bar al wat handjes geschud. We zijn benieuwd, zij waarschijnlijk ook (3 van die ouwe knarren, die ook nog luxe met lodges meereizen.

06.30 uur ontbijt; 07:15 vertrek naar Botswana.

1. Ma en Pa.:
    16 oktober 2018
    Al een hoop gezien, maar nu wat rustiger aan?
    Maar geniet!!