Fouras, de Franse Atlantische Kust

11 september 2019 - Fouras, Frankrijk

11-09-2019.

Stralend weer! Na het ontbijtje de winkelstraat doorgelopen. Drukte van belang. Halverweg een tweetal markthallen. Eén voor de vis, een lust voor het oog; een tweede voor groenten, fruit, vleeswaren en ook cognac en aanverwante artikelen. Hier was lekkere dingen ingekocht voor thuis. Je mocht gratuite degustation, oftewel gratis proeven. Nog net niet dronken de deur uit om 10:30 uur. Bij de boulangerie/pastellerie een lekker belegd broodje gekocht en tegenover de markt koffie gedronken. Je kon daar voor €5,50 een glaasje wijn, brood, boter en je oesters in de markthal gekocht laten prepareren. Werd grif gebruikt van gemaakt.

Restaurants nog bekeken, maar gewoon weer in “Le Galet Blue” gereserveerd. De dame wist zelfs onze naam nog van de reservering van gisteren. Gewoon wat anders van het menu, maar Silvia vond de vissoep van gisteren wel erg lekker …

Daarna heerlijk naar het strand.

Nog een aardig fenomeen: eb en vloed. ’s Morgens laag water met zeker 500-800 m slib droogliggend en de bootjes in de jachthaven op het droge! ’s Middag het water zeker 1,5 m hoger en reikend tot ruim op het zandstrand.

Vanavond dus weer smikkelen en morgen op weg naar Rouaan voor de laaste stop en overnachting. Mooie stad waar we op de heenreis al pauze gehouden hebben. Is zo’n 500+ km, dus onderweg koffiepauze en tanken, want we hebben geen haast.

1. Xandry Anemaet:
    11 september 2019
    Lekker oesters eten.😍😍😍😍
  2. Ma en Pa.:
    11 september 2019
    De vis ziet er goed uit, en veel soorten.
    En goed vers vermoed ik.
  3. Ma en Pa.:
    12 september 2019
    Goeie reis terug, en weer heel thuis komen.