Rouen, de voorlaatste etappe naar huis

12 september 2019 - Rouen, Frankrijk

12-09-2019

Bewolkt, maar droog. Eerste stuk route nationale is druk, over de eerste 80 km bijna 2 uur gereden. Met de bekende koffiestop, lunch en tankstop buiten de autoroute in Valencon schiet het uiteindelijk toch lekker op en voor de avondspit zijn we in Bihorel, een buitenwijk van Rouen aangekomen rond 16:00 uur. B&B Clos de Louie is een particulier huis, met 2 kamers in de verhuur. We zijn de enige gasten. Parkeren op eigen terrein achter de poort en keurige kamer. Om 08:00 ontbijtje afgesproken, want we willen op tijd weg. Voor de spits voorbij Antwerpen.

Bijna 2 km van de top van de heuvel van Bihorel naar een restaurant gelopen, waar we met internet op “The Fork” (het vroegere Iens) gereserveerd hebben met 50% korting op het eten. La Rose des Sables is een Marokkans restaurant. Ik heb een heerlijke Couscous met vlees gegeten en Silvia een Tahine (stoofschoten). Meer dan voortreffelijk. Koffie kregen we van het huis. De rekening schaamde ik me voor met de korting, dus dat hebben we anders opgelost, tot grote verbazing maar ook verrassing van de eigenaar. Daarna nog richting centrum gelopen, waar alleen bij de cathedraal (mooi verlicht) wat te doen was, maar verder uitgestorven. Geen taxi te vinden, dus gewoon 3,5 km teruggelopen, heuveltje op met pauzes. Toch weer gezond wat calorieën verbrand.

Geen foto’s meer vandaag en morgen alleen maar 500 km naar huis. Einde verhaal dus.

1. Anja Van den goorbergh:
    13 september 2019