reis met tussenstop aan het Trasimeno meer naar Pergios

8 september 2021 - Trasimeense Meer, Italië

08-09

Rit met tussenstop in Castiglione del Lago aan het Trasimenomeer. Een verrassend mooi vestingstadje op een heuvel. Drukte van belang, er was een markt waar we rustig rondgekeken hebben. Lunch bij L’Angolo del Bon Gustaio, wat op tripadvisor met 5/5 gewaardeerd werd. Na de koffiepauze daar gereserveerd om 13.00 en dat was maar goed ook, want bommetje vol en mensen in de wachtrij! Heerlijk plankje met kaas/ham en een kaasfondue met truffel gekozen. Voortreffelijk!

Langs het Trasimeno meer nog gekeken naar “zwem”faciliteiten, maar behalve een camping me zwembad niks bijzonders, geen zandstranden hier, maar vooral watersport gelegenheden. Wordt niks om een dagje naar toe te gaan.

Daarna richting Perugia, wat met het oude centrum boven op een heuvel is gelegen. Een hele klim met haarspeldbochten om hoog. Wat lastig om de hoofdingang van het hotel te vinden, 1 rondje extra gereden. Ligging van het hotel is prima ten opzichte van de oude stad, maar voor de rest viel het ons qua sfeer een beetje tegen. Parkeren moesten we in een parkeergarage in de buurt, op redelijke loopafstand, de fietsen staan in het hotel geparkeerd, maar die zullen we met deze Alpen-achtige omgeving niet gaan gebruiken. Zwembad is inpandig en op COVID afspraak. Niks gezelligs aan. Benieuwd of het ontbijt ook zo weinig “uitstraling” heeft.

De oude vesting is op loopafstand met 4x roltrap verbonden, comfortabel te bereiken. Wel een heel ander karakter qua bouw dan Siena, maar prachtig. Morgen gaan we dat stad wel verkennen. Wel lekker gegeten in Il Bistros met “oranje” wijn. Een rosé met een meer oranje kleurtje hier uit Perugia zelf.

1. Anja Van den goorbergh:
    9 september 2021
    Mooie verhalen en foto’s
    En volgens mij ook heerlijke koffie en zeer lekker eten