terug naar het noorden

10 september 2019 - Fouras, Frankrijk

10-09-2019

Vertrokken in de stromende regen. De eerste 100 km matige omstandigheden, ook op de tolweg. Gelukkig weinig verkeer. Echter daarna steeds beter weer en zelfs de zon. Koffiepauze gehouden, tankstop net van de grote weg af en besloten door te rijden naar Fouras. Bezoek aan Cognac (distilleerderij Remi Martin) moest tevoren aangevraagd worden en waarschijnlijk net zo’n rondleiding als in de Rioja met uitleg en proeven van 2 cognacjes voor € 20,- p.p. Aan Silvia niet besteed en ik vind rond 13:00 aan de cognac ook wat vroeg voor onze doen. In Fouras aangekomen en hotel direct gevonden, parkeren er tegenover had ik gereserveerd. Vriendelijk ontvangst. Kamer zo klein dat je er niet in om kunt vallen (13m2), maar schoon en prima bad-faciliteiten.

Wat door het dorp heen gelopen, over de boulevard. Prachtig strand, alle eettentjes inclusief de crêperie echter gewoon dicht. In de enige tent die over was koffie en een crêpe gegeten, was matig. Op zoek naar een eetgelegenheid ook lastig, want alles was dicht. De enige activiteit die te bespeuren was: Jeu de Boules op het dorpsplein bij de kerk.

Op 50 m van het hotel een tweede pension waar wel een bistro “ Le Galet Blue” aanverbonden was binnen gelopen en hier voor 20:00 uur gereserveerd..Vriendelijke bediening en lekker gegeten