dagje Como

30 augustus 2021 - Como, Italië

30-08

Ontbijt op de kamer. Keurig verzorgd met cappucino, verse jus, croissantjes, yoghurtje.

De stad verkent (inclusief de prachtige Romaanse Dom), prima koffietentje gevonden op een prachtig pleintje en daarna met de fiets op pad richting Villa Olmo. Prachtige paleisachtige villa, museum, maar helaas niet geopend vanwege werkzaamheden. Mooie parkachtige tuin met uitzicht over het meer. Verder naar het noorden gefietst, zowaar met (smal) fietspad voor het grootste deel. Bij één van de haltes van het veerboten-systeem de lunch genuttigd en weer lekker terug gefietst.

Restaurantje voor vanavond gereserveerd, aanbevolen door de B&B met goede beoordeling op Tripadvisor (Ristorante Sociale.  Daarna met Funicolare COMOBRUNATE de berg op gegaan om daar van het panorama over het meer te genieten en te wandelen. Het was een dusdanige klimtocht naar de uitkijktoren dat Silvia het halverwege wel genoeg vond. Ik ben voor het foto-momentje met het zweet op het voorhoofd wel tot het eindpunt van de tocht gekomen, waarna we elkaar weer bij de kabelbaan op een terrasje hebben ontmoet. Cappucino met uitzicht!

Teruggekomen ben lekker gesmokkeld met een ijsje (Gelateria Cavour +++!), het is per slot van rekening vakantie en Italië. Daarna nog een heerlijk afzakkertje genomen in het koffie-tentje van die ochtend (Krudo).

Het restaurant had een prachtige binnenplaats, waar we asociaal lekker gegeten hebben. Restaurant Sociale deed zijn naam geen eer aan.