dagje uit met de boot

31 augustus 2021 - Como, Italië

31-08

Voor de zekerheid voor het ontbijt even kaartje wezen kopen, want gisteren stond er een hele rij voor de kassa van de veerdienst. Je kon geen kaart voor de dag van morgen kopen!  En internet gaf hiertoe ook geen mogelijkheid. Dagje bootjevaren met Navigazione Lago di Como. Om 09:50 punctieel vertrek met een grote boot met zelfs bar aan boord voor koffie/thee/limonade en wat te snoepen.

Voor op de boot heerlijk in een lichte bries, met prachtig uitzicht om foto’s te maken. De ene villa, kerk, hotel nog mooier dan de andere. Met de nodige tussenstops in 2 u 20 minuten naar Bellagio, wat de parel van het Comomeer zou zijn volgende de boeken. We hadden ook de snelboot kunnen nemen, een draagvleugelboot, die het in een uurtje deed, met flinke snelheid en maar een paar stops. Echter alleen maar binnen zitten mogelijk en misschien zelfs wel in de gordel of zo. Dus gewoon de goedkope versie genomen, met eigenlijk veel meer “comfort”.

Bellagio aangekomen was het in de smalle straatjes omhoog “traplopen”. Eerst even de basiliek bekeken, daarna door wat straatjes gesnuffeld. In de hoofdstraat “boven” veel shops met van alles en nog wat. Overal de hoofdprijs voor. Een gewone fles limoncello, die bij ons in de Gall & Gall staat en in de HANOS te koop is voor € 18,- moest hier toch wel € 24,- opbrengen. Mooie wijnen voor € 60,- tot € 75,- . Die zien we wel in Umbrië volgende week.

Koffie, broodje en planning gemaakt voor de terugreis. Met kleine bootje naar de overkant naar Lenno. Leuk plaatsje met een prachtige ijs-fabriek! Rij wachtenden stond garant voor top kwaliteit. Na ruim een uur pauze daar besloten met de grote boot naar Como af te reizen, zonder een tweede tussenstop. Prima gegaan en om 18:05 punctueel afgemeerd. In Como nog een aperitiefje genuttigd. Restaurant van 1e keuze was tot 22:00 volgeboekt helaas, dus gewoon om ons favoriete pleintje (Piazza Volta) op een groot terras van Il Sorso di Mattia Leparulo (niet te onthouden naam) gegeten.

Nu voldaan het bedje in en morgen richting Lucca.

We hebben vandaag zowaar een paar druppeltjes regen gevoeld. We zien wel hoe het morgen wat verder naar het zuiden is met het weer.

1. Fanny van Veldhoven:
    31 augustus 2021
    Dat klinkt als een heerlijke dag in een prachtige omgeving!
  2. Anja Van den goorbergh:
    1 september 2021
    Clooney nog gespot???🤣🤣
  3. Ma en Pa.:
    1 september 2021
    Een snelle bootvaart zou mij wel eenmalig een keer lijken. Hoe is de temp daar?