Etosha park dag II, game drive met jeep

14 oktober 2018 - Etosha, Namibië

14 oktober: safari avontuur

Om iets voor 07:00 met de jeep op pad. 7p, wij zitten samen op de voorste rij.

Gewapend met 18-140 mm op de standaard camera en 1.4x(150-600) bazooka met schouderstatief op de nieuwe camera. Je sjouwt wat mee, maar dan heb je ook wat. Genoeg gezien, maar zeker niet allles. Is ook niet beschikbaar in Etosha.

Lange ochtend, allerlei bokjes, zebra’s, wat vogelwerk en 2 neushoorns, wel op flinke afstand. Een enorme kudde gnoe’s, wat zijn die beesten lelijk. Giraffe van dichtbij en één aan het drinken! Prachtige plaatjes. Vlak bij HQ was en giraffe geveld (we hoorden later rond 07:00 die ochtend). De leeuwen lagen goed verscholen en nauwelijks op een plaatje te zetten uit te rusten. Zijn buitengewoon luie beesten. Wat wel spectaculair was waren de gieren die van overal aan kwamen vliegen en vochten om de resten te verdelen. Daarna voor de lunch terug naar HQ.

Ik kon het niet na laten om even bij de drinkplaats te kijken en jawel hoor, alsof ik een voorgevoel had. (Heb dit toen ik van de groep wegliep ook nog gezegd: “ ik ga wat olifanten bekijken!”.

En er stond er een, en hoe. Douchen, drinken en daarna binnen 5-10 minuten rustig weglopen. De andere dieren gingen daarna weer hun gang, want meneer de olifant is toch wel erg groot.

Na de middag nog zo’n twee uur rondgetoerd en nog twee prachtige olifanten gezien. Zelfde tafereel, pas toen de olifanten verdwenen waren (die keurig na elkaar gingen drinken) kwamen de andere dieren. De enige die zich nergens wat van aantrokken waren de struisvogels, hoewel toch ook op gepaste afstand aan de overkant van het water.

Uiteindelijk rond 16:30 bij de hoofduitgang van het park weer op de truck gestapt en richting Outjo. We overnachten in een leuke Lodge aan de rand van de stad, de Etotongwe Lodge. Lekker een duik in het zwembad genomen, het laatste diner van onze kok Dube genoten en morgen vroeg op pad naar Windhoek.