de eerste reisdag (700 km)

26 augustus 2019 - Bayeux, Frankrijk

25-08-2019

Vandaag rond 08:15 vertrokken. Natuurlijk op de biologische wekker te vroeg wakker, gewoon opstaan, douchen, ontbijten (de laatste bederfelijke zaken opgegeten) en alles wat gisteravond stond ingepakt. De route met 2x tussenstop voor tanken was al ingepland.

Tanken doen we goedkoop (http://www.carbu.com) en onze redden was hemels: Selfservice Texaco in Nazareth voor € 1,46. Daarna rustig doorgereden over de autoroute A1 richting Amiens. De tolbadge doet prima zijn werk. Na zo’n 2 uurtjes een Luch gepland in Rouaan. Parkeren in parkeergarage bij de cathedraal en gegeten in de Crêperie Rouennaise. Volgens Tripadvisor prima en goedkoop. Wel dat klopte (€ 13,- voor 2p), maar ze hadden de koffie niet gerekend. Jammer dan, wij weer op weg. Tankstop van het type goedkoop bij de Esso en Bayeux en 5 km verder rond 17:00 aankomst op Chateau de Sully. Veel te luxe, maar wel lekker voor de eerste twee dagen. De eerste avond veel te duur gegeten (€ 65,- voor het menu was stevig aan de prijs), maar het was wel erg lekker.

Lekker slapen en morgen de longest day in Normandië. Zaken om te bekijken en route-volgorde ingepland.