Amsterdam-Jakarta

29 augustus 2017 - Jakarta, Indonesië

Met de KL 809 naar Kuala-Lumpur-Jakarta. Met ½ uurtje vertraging rond 21:15 uur vertrokken na het genot van een  welkomstdrankje aan boord.  Prima 3 gangen keuze-menu, filmpje kijken en daarna van standje 180˚ bed proberen te slapen. Sil geen oog dicht gedaan, ik vast inclusief wat snurken in de stabiele zijligging. Paar uur voor de aankomst gewekt, ontbijtje geserveerd gekregen en geland in Kuala Lumpur voor een tussenstop. De tijd vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij. We landen op Jakarta uiteindelijk zelfs 15 minuten voor de geplande tijd om 17:10 locale tijd. Visum ingevuld tijdens de vlucht en binnen 10 minuten door de douane (met stempel in paspoort) richting de bagageband.

Verrassend stond hier al een mannetje met een bord met onze naam erop klaar!

Bij de ATM automaat  miljonair geworden (3x106 Roepiah, ongeveer € 190,-).

Priority, dus koffer 4 en 5 van de hele band waren al van ons.

Door een tweede mannetje (onze gids Edwin, in oranje shirt) richting de parkeerplaats geleid waar een keurige chauffeur (Arie!) met een Toyota AVANZA (soort MPV) voor kwam rijden. Koffers mochten we niet meer aanraken zo ongeveer. Door het stadsverkeer van een metropole met 12 miljoen inwoners in ongeveer 1 uur tijd bij het hotel aangekomen. (gids beklaagde zich over de dagelijkse traffic-jam). In hotel ALILA alles prima geregeld. Keurige kamer, keurig hotel met alles erop en eraan (zwembad, gym, massage-/beauty salon). Na even de zaken gerangschikt te hebben richting hotel-restaurant. BUZZ, stond in Tripadvisor als goed aangemerkt, dus makkelijk binnen de deur buffet genomen en rond 22:00 tevreden in bed gedoken voor een welverdiende slaap. Wekker om 07:30 uur gesteld, gids komt ons om 09:00 ophalen voor de citytour.

1. Ma en Pa.:
    31 augustus 2017
    Mooie gebouwen, en het lijkt mij allemaal erg schoon.
    Het eten zal natuurlijk wel afschuwelijk zijn.