stadstour Jakarta

30 augustus 2017 - Jakarta, Indonesië

Keurig ontbijtje. Sil broodje en croissant, ik voor de Oosterse tour (soepje). Koffie uit hetzelfde apparaat als wat Marie en ik in Enschede hebben.

08:50 uur in de lobby, en ja hoor de gids zat er al.

Met de auto richting oude haven, met wat uitleg. Voor-oorloogse  taferelen hier. Handwerk lossen en laden (losse zakken van 50 kg.) Een schip ligt hier 2 weken voor anker voor het lossen, (broodnodige) onderhoud, krijgen van een opdracht, laden en bij gunstig tij met vloed de haven weer uit richting een van de eilanden. Niks 100.000 ton en meer, niks containers, niks automatisering.

Daarna de oude stad gezien met een prachtig plein, gouverneurskantoor en cafe Batavia. Wat een prachtig interieur en prima koffie. Er waren locale jonge dames op fiets, met hoed, die giechelend met ons op de foto wilden alsof we beroemdheden waren.

Langs en in het oude station gelopen en daarna per taxi richting Nationaal Museum en MONAS. Museum een rondleiding gehad (beperkt tot 45 min). Veel scholieren (groepen van een hele klas) in uniform.

Bij het nationaal monument koffiestop gemaakt en daarna richting hotel terug. Op advies van Edwin in een lokaal indonesisch restaurantje gegeten voor een habbekrats en rust genomen in het hotel. Lekker even het zwembad in gedoken.

Vanmiddag nog een kleine wandeling hier in de buurt richting Cathedral en Mosque. Daar vlakbij is een aanbevolen restaurant Dapur Babah Elite. En weer was er met TripAdvisor niks mis. Van buiten groot? Aan een achteraf straatje, ook nog deels opgebroken. Maar binnen een plaatje en lekker gegeten.

1. Carin Vonk:
    31 augustus 2017
    Hallo Sil en Arie,
    Superleuk om dit te lezen.
    Heel herkenbaar voor ons omdat we net terug zijn uit de Indische archipel.
    Veel plezier nog!
    Grt, Carin