Okavanga Delta I

17 oktober 2018 - Okavango Delta, Botswana

17 oktober: Reis richting de Okavanga Delta

Grotendeels goede asfaltweg, maar laatste stuk vol hindernissen. Lange zit in de truck. Op de lunchplaats worden we door een 4WD van de Lodge opgehaald en rijden we nog een dik half uur door de bush-bush. Ngoma Island Lodge ***. Tenten zijn al opgezet. Wij krijgen een accomated upgrade zoals afgesproken. Keurig onderkomen midden in het bos, op palen. Electricteit van zonsopkomst tot 19:00 uur, daarna gaat de generator uit. Houten pad is wel verlicht met solar-LED lampjes, maar de hoofdlamp komt goed van pas.

Eerst een rondvaart over de laguna en stukje de delta in. Bloedheet 38ºC, ook op het water met wat wind een uitdaging. Veel drinken, hoedje op en bedekkende kleding is een vereiste.  Voor de tochtjes op het water kunnen tevoren de gewenste drankjes geregeld worden. De natuur is prachtig, de nodige vogels, maar geen groot wild (olifant/nijlpaard) helaas, wel te zien, maar goed verstopt een paar krokodillen.

Diner keurig in de lobby, prima verzorgd.

1. Hein@Joke Hendriksen:
    28 december 2018
    Hallo lieve mensen,
    Sinds april hebben we geen reismails meer ontvangen. Reden? Wij weten het niet, maar waren enigszins ongerust. Nu zien we dat jullie in oktober nog springlevend waren. Hopelijk ook nu nog! We horen graag waar jullie nu zijn. We hebben geen ander mailadres dan via deze reisblog.