toch nog wat te melden van een dagje niksdoen

23 oktober 2018 - Victoria Falls, Zimbabwe

23 oktober: dagje uitrusten

Toch nog wat te melden.

Gisteravond prima groepsdiner, buiten bij het zwembad. Life show van Zimbabwaanse muziek/dansgroep (die we eerder op de dag al bij de ingang vanVic Falls zagen). Mooie demo van inheemse dansen en acapella muziek, met als enig instrument drums.

Daarna met de jongelui naar een bar voor back-packers om een afzakkertje te nemen.

Volgende ochtend om 08:00 ontbeten, afscheid van de scheidende partijen genomen.

Wandelend de stad in. Lekker kopje cappucino gescoord. Daarna wat rond gekeken voor het avondeten: Mama Africa gevonden, met life muziek vanavond.  Gereserveerd om 19:00 uur. De ober wees naar de zon. Regenboog. Helemaal rondom de zon een ronde cirkel, nog nooit gezien!! Prachtig natuur verschijnsel, dat regen aankondigd hoorden we later.

In een overdekt deel van de winkeltjes passage aangesproken door een man die daar in een boek zat te werken. Of we Duits spraken, waar we vandaan kwamen. Hij was Duits aan het studeren in dat boek en wilde wat dingen van ons weten. ½ uurtje Duits met hem geoefend, zeer vriendelijk, was reisleider en wilde zijn Duits verbeteren om ook Duitstalige tours te kunnen begeleiden. Gemotiveerde man, met weer zo’n glimlach van oor tot oor! Liet foto’s van zijn vrouw en twee kinderen zien (18 en 14), die in de 5een 24 klas van de middelbare school zaten (en daarna naar de universiteit!). Ook weer zo’n hardwerkende Zimbabwaan, die alles voor het gezin wil doen om er beter van te worden. Wandelend richting de brug de borden Outlook Cafe gevolgd en dat ook makkelijk gevonden. Door stuk bos heengelopen waar op de onverharde weg wel erg grote drollen lagen (jawel, van dat beest met slurf).  Maar we mochten doorlopen van de bewaken (pedestrians prohibited). Schitterend restaurant met vanaf de veranda uitzicht op de brug en de ZIP-line activiteiten. Heerlijk geluncht. Teruglopen werd ons door de buschauffeur die daar stond ontraden. Er waren olifanten in de buurt! Dus met een busje naar het hotel, kostte niks, maar we hebben maar een fooi gegeven voor deze taxi service.

Lekker het zwembad in gedurende de middag en vanavond uit eten. Foto’s doen we vanavond wel even.

We hebben nog niks vernomen van NOMAD voor morgen, maar dat komt vast wel goed; 07:00 uur melden staat in de papieren.

1. Hans:
    24 oktober 2018
    Mooi, vooral die regenboog rondom de zon. Heel bijzonder