Victoria Falls

22 oktober 2018 - Victoria Falls, Zimbabwe

22 oktober: Victoria Falls

Vroegere reis. De vrouw van Chadwell is bij ons aangesloten, ze is met de nachtbus gekomen om haar man te zien en mee terug te rijden. Mooie, stevig gebouwde vrouw met de typisch billen zoals we die van creoolse Surinamers ook kennen: holle rug en bolle bips. Mooi gezicht met zoals bij allen een enorme glimlacht met glimmend witte tanden. Kleurige jurk aan, niks mis mee!

Enorme logistiek gebeuren rondom de grens met vrachtwagen uit Botswana, Zambia, Namibië en Zuid-Afrika. Enorme 25m lange trucks in en uit het land. Open van 06:00 tot 24:00 uur. Visumaanvraag invullen, $ 30,- dokker p.p. en dan door de controle. Oponthoud van ½ uurtje, omdat we vroeg waren. Nog een dik 1 ½ uur rijden naar Victoria Falls.

Daar aangekomen eerst naar de Activity Centre om van alles en nog wat te boeken. Helivluchten vanaf $ 165,- voor 12-13 minuten; Bungyjumpen $ 160,-; Rondvaarten over de Zambezi, raften van het type “oeps” op zijn kop met het bootje; safaris waarbij je op een olifant kunt rijden, leeuwen over hun kop kunt aaien en met neushoorns zo ongeveer op raakafstand etc. etc. Het een nog duurder dan het andere, wat een commercie in dit corrupter land. Ministers rijden ook bij de nieuwe regering in een splinternieuwe V8 4WD, ziekenhuizen komen van alles te kort, scholen zijn alleen op private niveau goed ($1.500,- per jaar per kind) en de munteenheid is de USA $. De eigen munt is niets meer waard, keldert harder naar beneden van de waterval zelf. Ze bieden als souvenir biljetten van 100.000.000.000.000 (jawel 100 biljoen) aan en morgen is het geen 10 cent, maar 5 cent meer waard.

We besluiten als goede Hollanders gewoon niks te doen. Alleen één stoere Duitse bodybuilder (Lucas) gaan bungyjumpen en een kabelbaantje over de kloof heen doen.

Wij gaan hierna naar het nationale park Vic Falls en doen de wandeling langs een stuk of 15 uitzichtspunten. Omdat het laag water is staat het middendeel van de waterval droog, maar kunnen we wel zonder kleddernat te worden de tocht maken en prachtig plaatjes schieten. Om 12:30 uur zitten we in de truck en gaan we naar ons hotel : Rainbow*** . Niks mis mee, mooie tuin en prachtig zwembad.

Alles uit de truck gesleept. Kofferboy de laatste Botswaanse Pula’s als fooi gegeven te hebben ploffen we neer op de kamer. Na de zooi wat herpakt te hebben een frisse duik in het zwembad, nog wat foto’s en vanavond het laatste diner gezamenlijk wat door Chadwell geregeld zal worden. Morgen een rustdag, gaan we ’s morgens even in de stad kijken (1 km lopen) en zullen we ’s middags weer het zwembad aandoen.

Morgen geen blog.

Overmorgen vroeg zal de reis door Zimbabwe naar Johannesburg (nog zo’n 1500 km)  een aanvang nemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Van den goorbergh:
    23 oktober 2018
    Prachtige foto's
    Genieten jullie ook zo van jullie vakantie