De (bijna valse) start van het Zuidelijk Afrika avontuur

30 september 2018 - Schiphol, Nederland

22 september 2018

Zaterdag op het reisbureau even slikken.

Foutje! We zijn geboekt op de camping-tour, dus slapen op een veldbedje. Even niet dus. Natasha had er slecht van geslapen toen zij het vrijdag bij het checken van de papieren bemerkte. Voor ons een no-go, accomodated geboekt en betaald, dus overnachten in een lodge is een vereiste. Alleen de twee dagen in de Okavanga-delta in een tentenkamp, want dat is daar de enige mogelijkheid. Afgesproken dat dit toch echt geregeld moest worden, ander annulering van de reis en retour alle betaalde rekeningen + onkosten door ons gemaakt.

Woensdag groen licht!

27 september 2018

Paul de Roo heeft gebeld, is op 6 nachten na geregeld, waarvan 2 in de Okavanga delta, dus nog 4 x een lodge te boeken. Hij heeft alternatieven gevonden en bij NOMAD aangedragen. De fout ligt bij het hoofdkantoor Tenzing Travel in Amsterdam en alle meerkosten worden door Tenzing gedragen.

28 september 2018

Paul heeft gebeld, groen licht. Een groot deel reizen we met het gezelschap accomodated mee, middelste gedeelte van de tour paar andere onderkomens waar NOMAD mee accoord is.

29 september 2018

Vouchers bij Paul opgehaald. Had een flesje wit uit Zuid-Afrika voor Paul meegenomen, want wat heeft die kerel een hoop werk moeten verzetten om dit allemaal rond te breien. Toch nog een klein foutje. 1 oktober krijgen we een Whale watching vanaf 12.00 aangeboden, terwijl wij de complete Whale Cruise Hermanus voor een hele dag geboekt en betaald hebben.

Wordt geregeld en eind van de dag belt Paul dat we gewoon om 08:00 uur op 1 oktober met een private driver op pad gaan. Eindelijk alles rond.

Alles ingepakt en ready to go! Twee tassen ruimbagage (voor NOMAD < 20 kg) en een zooi handbagage. Fotokoffer 12 kg (je moet toch een hobby hebben), tweede rugzak met allerlei, computertas, want we mogen 2 stuks handbagage + 1 accesoire per persoon meenemen (totaal 18kg). Sil is niet alleen met de ruimbagage, maar ook met de handbagage stuk lichter. Heeft maar 1 rugzakje van 8 kg.

1. Maya:
    Nu lekker gaan genieten.
  2. Jan en elly:
    30 september 2018
    Wij wensen jullie een mooie reis met interessante belevenissen. Je komt in een andere wereld waarvan je vele ervaringen kunt opdoen(o. a. Zie je inleiding) Gewoon positief blijven en maak kennis met die andere wereld die ook heel mooi zal zijn, maar vergeet Nederland even met onze cultuur, gewoontes, manier van leven, enz.
    Veel plezier!!!!!
  3. Natasja:
    30 september 2018
    Heel veel plezier en geniet ervan!
  4. Ma en Pa.:
    30 september 2018
    Wij hopen en verwachten dat jullie nu met volle verwachting jullie droomreis kunnen gaan maken in Afrika.
    Geniet en maak er wat van.
  5. Tanja en Arjen:
    30 september 2018
    Een hele fijne vakantie en wij zijn benieuwd naar jullie belevenissen!
  6. Anja Van den goorbergh:
    30 september 2018
    Heel veel plezier. Geniet lekker van de vakantie want volgens ons wordt hij prachtig
  7. Myriam Nuytinck:
    30 september 2018
    Alles sal reg kom! Een goede vakantie in Zuid-Afrika toegewenst!
  8. Hans:
    1 oktober 2018
    Gelukkig dat het toch Afrika wordt en niet het Afrikamuseum
  9. Gretha en Johan:
    1 oktober 2018
    Geniet van jullie mooie reis en wij horen graag de verhalen.